Kommentar

Amanda:
Inspänning får ju hästen bara till att böja på nacken hela tiden? Inte att arbeta rätt, det blir oftast motsatt effekt :P
Svar:
När jag rider med det på mina hästar så arbetar dom jätte bra! Det är inte precis som jag låter hästarna bara gå utan att jag arbetar med dom.. Då är det självklart att om bara böjer på nacken, man får ju använda benen med.
+ att min tränare(Mimmie) har sagt att jag ska rida med det på Metaxa för hon ska lossa mer i bogarna och inte springa och spänna sig hela tiden!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag säger bara vad jag tycker om den hjälptyglen och jag gillar inte den alls som du förstår :P. Föredrar då hellre en graman så att man kan släppa efter när hästen jobbar rätt så att den slipper ha inspänningen som ett "hot" hela tiden. Sätter man den i sidan av sadelgjorden får den samma effekt som inspänning förutom att du kan släppa efter när den gör rätt. Men det är ju bara jag som tycker det!

2010-08-15 @ 00:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0