Sorry..

Hejhej bloggen, jag måste först och främst verkligen säga förlåt för att jag inte har bloggat på väääldigt länge!! Dåligt av mig! Men jag har haft så mycket i skolan med arbeten, tyska osv. sen har jag int min egen data för det är på lagning

Men det har hänt ganska mycket sen sist jag skrev..
Derbyt va ju för 2 veckor sen.
I förklassen fick jag ett stop och sen i kval 1 så vägrade vi ut oss på 2 olika hinder-.-' och det kändes inte alls bra så vi strök resen av helgen, men sen är jag red henne där hemma så bytte jag bett på henne från ett vanligt 2-delat tränsbett till ett 2-delat smalt äggbett(samma som jag rider Metaxa på) och det kändes jätte bra, och då tyckte jag att vi kunde åka på söndagen ändå och rida b-finalen. Så vi åkte dit och Talent va rent ut sagt klockren på framhoppningen, och hoppade upp sig skit bra! och va riktigt fin!:)
Sen när jag kom in på banan så hoppade hon skit bra på först hindret och så tog jag innanför ett annat hinder(det va en A:0) och kom lite för snett så Talent sköt ut bogen, men annars så va hon helt klockren på resten av banan!
Sen va det kvalitet förra helgen.
Da Vinci va jätte fin, hade gjort vid han i 2 timmar innan vi skulle åka;p Han gjorde bra ifrån sig på löshoppningen och fick 8,24 tros det riktigt KASSA(!!) underlaget inne i ridhuset. Så han är vidare till riksfinal i Falkenberg nu den sista helgen i september:)
Det va pay&jump/KM på Gärds med Talet i onsdags.
80 cm(KM): Riktigt fin, hoppade upp sig riktigt fint, kom även 3a i KMet efter 2 b-ponnys;)
90 cm: Felfri, har nog aldrig hoppat så bra på gräs innan, kändes riktigt bra!
Tävlade även idag.
Da Vinci i fjälkestad:
Hoppade bara en Ld(för vi skulle hinna till råby), han av riktigt fin och va inte alls busig, bockade bara 2 gånger på fram ridningen;). Dock va inte underlaget det bästa där idag, och banan va även väldigt teknisk för att vara en Ld.. Men det gör inte Davve något, så han går in och gör en nolla, men han tar ju inte i något, han lyfte bara på benen en gång ordentligt annars va han bara nonchalans när det blir såhär lågt, "varför ska man lyfta på benen när jag hoppat nästintill 110 cm på träning?" ungefär;)
Talent i råby:
Lc: Riktigt fin, red dock inte på så jätte mycket, men jag kom 2a efter Linnéa Bengtsson, hon som äger lilla Rosita;)
Lb: Talent va riktigt, riktigt fin! Och jag red riktigt bra:) Det kändes verkligen som att jag och hästen va ett hela rundan, även om jag svängde snäft i omhoppningen så blev det inte alls "av och på" som det lätt blir. Det va nog en av dom bästa riterna jag har ridit på henne!:) Och inte nog ed det så vann vi med, riktigt glad är jag!:)
Imorgon.
På förmiddagen så ska jag testa en storhäst:)
Sen på eftermiddagen så  kommer det en som ska testa Metaxa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0